Kliknutím na ,,vstoupit" potvrzuji, že mám více než 18 let.

Tipy na spánek: Jak snadněji usnout

Neklidné přehazování a přetáčení se přes noc se může podepsat na produktivitě následujícího dne. Bezesná noc může způsobit, že následující den bude pro vás nikdy nekončící, a to také snížením vašich kognitivních funkcí a oslabením imunitního systému.

Pokud občas bojujete se spánkem nebo nespavostí, naše tipy vás mohou naučit, jak se připravit na úspěšný spánek a jaké denní chování může být pro spánek prospěšné nebo škodlivé.

Čtěte dál a dozvíte se, proč jak můžete bojovat proti bezesných nocí, jak rychleji usínat a jak můžete podpořit zdravější spánkové vzorce.

Běžné příčiny bezesných nocí

Bezesné noci mohou být stresující pro váš organismus a počítání oveček se může zdát jako neefektivní způsob zejména když se už přijde další den a vyjde slunce. Pokud máte problémy s usínáním nebo se spánkem, je důležité pochopit příčinu a hledat řešení.

Problémy s usínáním jsou obyčejně způsobené stresem, kofeinem, nesourodých buzením nebo úzkostí. Identifikace toho, co může způsobit těžký noční spánek, vám může pomoci provést změny, abyste rychle usnuli a maximalizovali svůj klidný spánek.

Spíte moc?

Dostatek spánku je pro vaše zdraví životně důležitý. Vyspávanie však může mít negativní vliv i na vaše denní aktivity.

Vaše tělo vyžaduje dostatek spánku na to, aby zůstalo zdravé a bdělé, obvykle sedm až devět hodin, Příliš mnoho spánku však může mít negativní vliv i na váš den. Přespání může naznačovat běžné a léčitelné stavy jako deprese, ale může také naznačovat, že se pod povrchem děje něco větší, například vaše tělo bojuje s infekcí. Náhle přespání však může být projevem jiných fyzických nebo psychických stavů. Pokud dojde k náhlým změnám spánkových režimů, vždy se poraďte s lékařem.

Tipy pro snadnější usínání

Dále uvádíme několik běžných metod, které vám pomohou snadněji usnout.

Vytvořte si prostor vhodný na spánek

Odborníci tvrdí, že optimalizace prvků a předmětů vaší ložnice může pomoci při problémech se spánkem. Vyberte si kvalitní matrace, kvalitní polštáře a pohodlné prodyšné plachty. Někteří upřednostňují konkrétní výrobky, jako jsou deky se závažím a ortopedické polštáře.

Bílý šum nebo jeho nedostatek navíc ovlivňuje spánek některých jedinců. Můžete vyzkoušet ventilátor nebo stroj s bílým šumem, abyste utlumily zvuky, které nemůžete ovlivnit, nebo vyzkoušejte špunty do uší či sluchátka. Pomoci mohou i jednoduché úpravy světla včetně zatemňovacích závěsů nebo nošením noční masky do postele.

Optimalizujte svůj plán spánku

Usínání a probouzení ve stejnou dobu pomáhá podporovat váš cirkadiánní rytmus, tedy vnitřní hodiny, které vás vybízejí, abyste se přes den cítili bdělí a v noci unavení. Zavedení důsledného spánkového režimu dokáže udělat zázraky s vaším celkovým zdravím a pohodou.

Mnoho lidí zjistilo, že sledování spánku jim pomáhá zlepšovat kvalitu spánku. Ke stažení jsou k dispozici různé aplikace, které vám s tím mohou pomoci. Můžete si také zaznamenat podrobnosti o spánku do deníku nebo sledovat údaje o spánku podle fyzického rozvrhu.

Jak se připravit na kvalitní spánek?

Pokud je vaším cílem snadněji usnout, je nezbytné dostat se do postele se správným nastavením mysli. Dále uvádíme několik návrhů jak se připravit na kvalitní spánek.

Dejte si alespoň třicet minut na to, abyste uklidnili. Tento čas si vyhraďte na relaxační činnost nebo aktivity, jako je jóga, meditace nebo čtení.

Snižte intenzitu světel. Vyhýbání se jasným světlům před spaním. Může to povzbudit vaše tělo k produkci melatoninu, hormonu podporujícího spánek.

Nepoužívejte elektronická zařízení třicet minut před spaním. Tento krok může být pro většinu z nás mimořádně těžký, ale je nezbytný. Zařízení jako notebooky, mobilní telefony a tablety vyzařují světlo, které může přerušit vaši přirozenou produkci melatoninu.

Denní návyky, které mohou ovlivnit váš spánek

Dále jsou uvedeny informace o tom, jak může denní chování ovlivnit vaši schopnost spát v noci.

Při spánku přes den si dejte pozor. Pravidelné dřímání během týdne nebo zdřímnutí déle než 20 minut může rozhodit vaše vnitřní hodiny. To pak způsobuje, že v noci nebudete schopný usnout a budete déle vzhůru.

Každodenní fyzická aktivita. Vedle obecných zdravotních výhodách může cvičení a fyzické aktivitě během dne pomoci tělu v noci přirozeně spát.

Sledujte konzumaci kofeinu a alkoholu. Příliš pozdní konzumace kofeinu vám může způsobit nespavost. Alkohol sice utlumuje nervový systém, ale narušuje to i kvalitu spánku, takže se nedoporučuje ani pití ve večerních hodinách před spánkem.

Vyzkoušejte CBD jako pomoc při spánku

Pokud stále bojujete s nočním spánkem, přidání CBD k spánkové rutině může pomoci vylepšit diskutované metody. Ukázalo se, že CBD pomáhá podporovat pocit klidu a soustředění, který dokáže bojovat proti každodenním stresem. Stres může být často příčinou problémů se spánkem.

RECENZE

  • František S.

    Produkty došli překvapivě rychle

  • Marie K.

    Bonbony mají super chuť, hlavně ty zelené :P

  • Petr L.

    S kámošema jsme objednali jungle berry. Dobrý chill, když koukáme fotbal.

  • Martin V.

    Ten olej je fakt super. Zkusil jsem už i jiné značky, ale tenhle mi chutnal asi nejvíce.

  • Klára P.

    Jednoznačně doporučuji.

  • Josef K.

    Férové ceny a kvalita produktů

  • Lenka N.

    Jsem spokojená jak s cenou tak i s produktem. Doporučuji všemi deseti :)

  • Pavel S.

    Gorilla glue mi pomáhá lépe usnout.